Mbretëria e Bashkuar do të bëhet shtëpia e autostradës më të madhe të automatizuar të dronëve në botë brenda dy viteve të ardhshme.
Dronët do të përdoren në projektin Skyway prej 164 miljesh që lidh qytete dhe qytete, duke përfshirë Kembrixhin dhe Rugbin.
Është pjesë e një pakete financimi prej 273 milion £ për sektorin e hapësirës ajrore, e cila do të zbulohet nga Sekretari i Biznesit Kwasi Kwarteng të hënën.
Projekte të tjera përfshijnë dronët që dërgojnë postë në Ishujt Scilly dhe ilaçe në të gjithë Skocinë.
Z. Kwarteng do të shpallë lajmet në panairin ndërkombëtar të Farnborough – i pari që do të mbahet që nga viti 2019.
Ai do të thotë se financimi do të “ndihmojë sektorin të shfrytëzojë mundësitë e mëdha për rritje që ekzistojnë ndërsa bota kalon në forma më të pastra fluturimi”.
Përdorimet e mundshme
Dave Pankhurst, drejtor i dronëve në BT, i tha BBC-së se Skyway ka të bëjë me shkallëzimin e provave që janë duke u zhvilluar në MB.
BT është një nga partnerët e përfshirë në bashkëpunim.
“Kjo aftësi e dronit ka ekzistuar për mjaft kohë, por është në fillimet e saj për sa i përket të qenit në fakt pjesë e shoqërisë sonë dhe të qenit një aplikacion i përdorshëm”, tha ai.
“Pra, për ne, kjo ka të bëjë me marrjen e një hapi të rëndësishëm drejt asaj pike. Do të hapë kaq shumë mundësi.”
Skynet synon të lidhë hapësirën ajrore mbi Reading, Oxford, Milton Keynes, Cambridge, Coventry dhe Rugby deri në mesin e vitit 2024 dhe do të marrë më shumë se 12 milionë funte.
Një total prej 105.5 milion £ e financimit të qeverisë do të jetë veçanërisht për projektet që kanë të bëjnë me “sistemet e integruara të aviacionit dhe teknologjitë e reja të automjeteve”, duke përfshirë mjetet ajrore pa pilot (UAV) si dronët.
Këto projekte përfshijnë një plan për të përdorur dronët për të ofruar dërgesa të rregullta të postës dhe ilaçeve në Ishujt Scilly, dhe për të shpërndarë ilaçe në të gjithë Skocinë, duke mundësuar që disa pacientë me kancer të trajtohen në komunitetin e tyre lokal.
Chris Forster, shefi operativ i kompanisë së teknologjisë së aviacionit Altitude Angel, tha se kishte shumë përdorime të mundshme për autostradën.
“Pavarësisht nëse bëhet fjalë për një biznes që bën logjistikë, deri tek policia dhe dërgesat mjekësore të vaksinave dhe mostrave të gjakut, ka një kërkesë reale për të pasur akses në këtë hapësirë ajrore,” tha ai.
“Ne kemi bërë disa projekte në Afrikë, ku infrastruktura rrugore nuk ishte e mirë për automjetet tokësore dhe shpërndarja e vaksinave sigurohej nga dronët e automatizuar.”
Siguria dhe pranimi
Teknologjia përdor sensorë me bazë tokësore të instaluar përgjatë autostradës, të cilët ofrojnë një pamje në kohë reale se ku ndodhen dronët në hapësirën ajrore.
Këto të dhëna më pas analizohen nga një sistem i menaxhimit të trafikut – një lloj kontrolli i trafikut ajror për dronët – i cili i udhëheq ata përgjatë rrugëve të tyre dhe shmang përplasjet.
Steve Wright, profesor i asociuar në inxhinierinë e hapësirës ajrore në UWE Bristol, tha se shqetësimi më i madh në lidhje me përplasjet nuk vjen kur droni është në ajër, por gjatë ngritjes ose uljes.
“Bëhet fjalë për pjesën e parë dhe të fundit të fluturimit,” tha ai. “Problemi është se çfarë ndodh kur je 10 metra larg njerëzve. Kjo është pjesa për të cilën kaloj kohën time duke u shqetësuar.
“Kur është në ajër, e di që është stabile dhe nuk do të godasë diçka.
“Njerëzit po shikojnë uljen e paketave nga ajri – me fjalë të tjera ju e mbani dronin shumë larg njerëzve. Ka shumë njerëz shumë të zgjuar atje që punojnë në planet e fluturimit që shmangin qëllimisht zonat e ndërtuara.”
Z. Pankhurst tha se projekti po punonte së bashku me Autoritetin e Aviacionit Civil (CAA) për të garantuar sigurinë.
“Mënyra se si ata punojnë si organizatë është shumë e bazuar në prova,” tha ai. “Siguria është thjesht primare në këtë industri, por më e rëndësishmja, asgjë nuk ndodh pa e nënshkruar atë nga rregullatori.
“AAC është pjesë e të gjitha këtyre projekteve të fluturimit të ardhshëm. Është pjesë e të gjitha këtyre aktiviteteve, duke vërtetuar progresin dhe duke u siguruar që ato janë të sigurta.”
Ai tha se hulumtimi i tij tregoi se njerëzit kanë më shumë gjasa të pranojnë një dron nëse e dinë se ai po ofron një shërbim të rëndësishëm.
Simon Jude, lektor i lartë në Universitetin Cranfield, tha: “Njohuritë dhe qëndrimet e njerëzve mund të ndryshojnë nëse e dinë se për çfarë po përdoret ai UAV. Nëse është një mbështetje mjekësore urgjente, me siguri do ta pranoni më shumë zhurmën. .
“Pra, çfarë ndodh nëse merrni UAV të shumta, ose një përdorim bujqësor ku mund të merrni një numër dronësh që mbledhin dhe kursejnë të dhëna të gjitha menjëherë?
“Unë jetoj në një vend rural, një vend shumë i qetë dhe mund të më shqetësojë më shumë se sa nëse do të ishe në një qytet ose një peizazh urban ku ka shumë zhurmë të tjera.”