Provimi i Gjuhës dhe Letërsisë shkaktoi një pakënaqësi tek maturantët e këtij viti dhe për disa ditë me radhe janë mbajtur protesta përpara Ministrisë së Arsimit.
Për të folur në lidhje me mënyrën sesi është hartuar kjo tezë dhe për mënyrën sesi mund të gjendjet një zgjidhje, e ftuar në studion e ABC News ishte studiuesja e gjuhës, Teuta Toska.
U tha që provimet e maturës këtë vit do të ishin më “toleruese” për shkak të situatës së krijuar nga pandemia dhe për këtë arsye u vendos që testi të bëhej me alternativa. Gjithsesi kjo duket se nuk bëri efektin që pritej.
“E kam parë me vëmendje dhe besoj që ky test nuk është i vështirë, është i ndërtuar keq. Është i paredaktuar mirë nga një redaktor që e njeh mirë shqipen. Ka një shqipe të administratës, të jep përshtypjen se ishte i përkthyer.Pjesa e parë është ndërtuar keq është e paqartë edhe janë përdoru alternativa të vështira për t’u përqendruar. Nëse pjesa e dytë do të ishte në fillim maturantët do ishin më të sigurt në atë qe do bënin. Fillimi i tillë i ka bërë të pa-shpërqendruar, dhe të pasigurt.”
Po ashtu, Toska u shpreh se ka dëgjuar se pyetjet të jepnin përshtypjen se ishin përkthyer me Google Translate, ndërsa shtoi se ka pasur gabime stilistikore, leksiokore dhe fjalë parazitare të përdorura, që mund t’i shpërqendrojnë nxënësit.
“Nuk është keq, do kisha hequr disa nga pyetjet për interpretimin e imazhit. Nuk formohen mësuesit për të gjykuar në lidhje me imazhin. Pyetjet që lidhen me strukturën e tekstit, ato do t’i kisha bërë më të qarta. Disa kanë qene të qarta, disa jo. Ky provim teston njohuri të përgjithshme, reagimi im i parë ishte: Mos kanë ngatërruar testin? Ato pyetje plotësohen me intuitë nuk kanë nevojë për të bërë gjuhë amëtare. Kishte më shumë bazë intuitive sesa bazë shkencore. Është pjesë e programit mësimor, por terminologjia, çështjet e hetuara të lënë ndjesinë që nuk ka lidhje me atë që kanë pasur nxënësit në dorë… Nuk ka shumë përputhje me tekstet e gjimnazit,. në protestë kanë dalë edhe nxënësit e mirë. Teston nivele mesatare njohurie…, QSHA ka dashur të bëjë një test mesatar. Ai test shkon deri te notën 7 apo te 8. Pastaj kanë përdor të njëjtin test edhe për shkolla profesionale. Këta që bëjnë një program të plotë, do t’i çosh deri te 8?”
Po ashtu, studiuesja thekson se ribërja do të kishte shumë kosto dhe është e pamundur që të bëhet, ndërsa shtoi se si zgjidhje mund të ketë edhe lëshime në notë. Ekipi që ka hartuar tezën sipas saj duhet të bëjë një “mea culpa”.